
Pustili jste se do on-line podnikání a provozujete webové stránky nebo e-shop? Pak určitě chcete, abyste se zobrazovali na prvních pozicích ve vyhledávačích. Získat takové pozice není jednoduché a cesta k nim vede přes SEO. Ne, není to žádné zaklínadlo, nýbrž krkolomná cesta k předním příčkám. Aby vás bylo na internetu vidět, musíte dát o sobě zákazníkům vědět. K tomu je třeba nakrmit vaše stránky spoustou slov, aby vám přilákaly co největší počet návštěvníků. A ani to nestačí. Obsah je sice král, ale bez reklamy se také neobejdete.
Kvalitní obsah je základ
- Vyhledávače mají rády unikátní, odnikud nezkopírované a pravidelně dodávané texty. Na nich si dejte zvláště záležet. Originální popisky vašeho zboží v e-shopu vám udělají výbornou službu, stejně jako doprovodné texty ve všech kategoriích. Jak poznáte kvalitní text? Takový je totiž vhodně strukturovaný do kratších odstavců, používá různé úrovně nadpisů a podnadpisů (H1, H2, H3 apod.) i odrážky.
- Ideální je současně s e-shopem provozovat i vlastní firemní blog, ve kterém budete své zákazníky seznamovat se důležitými informace, přinášet zajímavé články z oboru, ve kterém podnikáte. Vše vám pomůže k lepší optimalizaci webu.
- Ale ani to nestačí. Zkuste se aktivně zapojovat do diskusních fór a být aktivní i na sociálních sítích. Tam to v současné době žije a můžete takto získat spoustu nových návštěvníků, z nichž se pak mohou vyklubat vaši stálí zákazníci.
Komunikujte prostřednictvím Facebooku
Ke komunikaci na sociální sítí Facebook si vytvořte veřejný profil a stránky e-shopu. Na nich můžete pravidelně aktualizovat obsah, sdílet fotografie, videa a informace pro vaše zákazníky důležité. Výhodou Facebooku je jeho oblíbenost po celém světě. Vždyť jen v České republice čítá počet jeho uživatelů přes 2 miliony a nevyužít takovou sílu by přece byla velká škoda. Lidé jsou na sociální sítě zvyklí a s jejich pomocí budete svým zákazníků blíže.
I placené články vám pomohou k větší návštěvnosti
K lepší optimalizaci vašeho webu či e-shopu může přispět i linkbuilding. Budování zpětných odkazů patří k jedné z metod SEO. Získat kvalitní odkaz lze nákupem či výměnou odkazů, registrací do katalogů i prostřednictvím placených PR článků, které budou umístěné na relevantních cizích webech.